Въпреки че състезателните автомобили Blancpain GT Series GT 3 напомнят колекционерски модели , под маската всичко е различно. Двигателят, трансмисията, окачването и много други компоненти, са проектирани да издържат на трудностите при състезанията.
И каква роля играе моторното масло?
В продължение на много години MOTOREX подкрепя успешния екип на Емил Фрей Racing в Швейцария в състезанията за състезателни автомобили. Като партньор за смазочни материали MOTOREX играе решаваща роля.
Задачите, изпълнявани от моторно масло в двигателя на вашия автомобил и в състезателен двигател, са до голяма степен идентични. Най-голямата разлика е, че физическият и топлинният стрес в състезателния двигател са многократно по-високи. Това е така, защото състезанията обикновено се движат на пълна мощност. При скорости на двигателя в диапазона от 8000 об / мин, състезателните двигатели се придвижват до границите на капацитета им. От 400- до 4000 километровите разстояния на серията Blancpain GT Series, екстремните ковани бутала се движат със скорост до 25 метра в секунда в продължение на часове. Само един чист филм от лубрикант отделя буталото от цилиндъра. В същото време, високото налягане в горивната камера създава екстремни температури, които се предават към основата на буталото. Температурата в буталната глава може да достигне 300 ° C.
Моделът ни двигателно масло : MOTOREX XPERIENCE FS-X
Както е обичайно при състезанията, капацитетът за работа на маслото отразява изискванията на дизайнера на двигателя. Емил Фрей Рейсинг използва напълно синтетично моторно масло с висок смазващ потенциал от модела MOTOREX XPERIENCE FS-X SAE 10W / 60. Използването на напълно синтетично масло с нисък вискозитет, в комбинация с високоефективни добавки, например постига най-добри резултати при триене, което от своя страна подобрява производителността и стабилността на двигателя по време на състезания.
ОТ ОБИКНОВЕННИТЕ ДО РЕЙСИНГ ДВИГАТЕЛИ
Известната фирма за проектиране на двигатели Ilmor Engineering Ltd. в Нортхемптън, Великобритания трансформира Jaguar V8 в истински състезателен двигател с впечатляващи данни за представянето на Емил Фрей Райсинг. Обновяването увеличи мощността на двигателя от 283 kW на 442 kW. В Lexus RC F GT3, за сравнение, фабричният двигател LEXUS Racing Development издава 404 кВт. По време на състезание високият номинален капацитет на двата алтернатора трябва да бъде на разположение без прекъсване, при пълен максимален товар, на хиляди километри и при широк спектър от условия на околната среда. В наши дни стандартната практика на състезателните инженери включва проверка на голям брой параметри на превозното средство, чрез телеметрия за моментен анализ, включително изходяща , температури, налягане, стойности на удари, стойности на изгорели газове и т.н.
Спечелването означава да се вземе под внимание и изцеди до крайност всеки отделен фактор в рамките на сложното взаимодействие на състезанието. Моторното масло е толкова важно, колкото уменията на водача. Както се знае, реалните граници се определят от физиката.